De Lens

Oh! Juist. Ik heb mijn lens nog altijd niet terug. Da’s toch ook al dik twee maanden geleden sinds ik die met UPS richting hersteller heb verstuurd. Vandaag dan nog maar eens bellen met zaakvoerder Peter. Niet dat ik elke dag aan de telefoon hang, ik heb daar een paar weken over laten gaan.

De man wist mij vandaag te vertellen dat de lens onder waarborg naar Nikon is gestuurd en dat dat 3 tot 6 maanden duurt vooraleer die hersteld is.

Excusiert?

Drie. Tot. Zes. Maanden

Jawel.

Nu heb ik hierin niet écht te kiezen. Het ding was kapot en ik kon véél geld uitgeven voor een snelle herstelling. Geld dat ik niet heb. Maar drie tot zes maanden is toch ook wel lichtelijk overdreven. Misschien ligt het ding nu ergens in een warehouse in Shanghai stof te vergaren tot het in één of andere obscure Chinese sweatshop wordt bekeken. Praktijken dus die ik op zijn minst dubieus vind.

Nu stel ik het ondertussen wel al sinds medio april zonder lens en staan mijn fotografische activiteiten dus op een bijzonder laag pitje. Zolang het mij maar niks kost: geen probleem. Ik kan het nog wel even uitzitten. Maar mocht ik in het najaar een niet herstelde lens vergezeld van een extra factuur terug krijgen, dan ga ik toch even bij een aantal instanties aankloppen.

To be continued dus.

6 replies

  • Moraal van het verhaal: koop game-PC’s, geen fototoestellen, want daarvan geraken de stukken tenminste sneller vervangen 😉

  • Vorig jaar had ik ook een kapotte Nikonlens (autofocus stuk). Ik heb ze zelf binnengebracht bij Nikon in Brussel. Een maand later kreeg ik bericht dat ik de herstelde (of vervangen?) lens terug mocht ophalen. Alles verliep perfect.

  • is wel heel lang ze
    amai

  • Zaakvoerder Peter.. Eens raden: Topfoto alias geheugenkaart?

  • Yep. Ervaring mee?

  • Oei, jouw antwoord nu pas gezien. Wisselende ervaringen ja, van zeer goed tot een rampzalige.

    Maar hun site is compleet veranderd, en hun verkooppunt in Putte staat nergens meer vermeld. Enkel een Zwitsers telefoonnummer…

Commentaar is gesloten