Staking

Ze mogen dat nog doen, staken. We zijn hier maar een beperkt aantal om het fort te bewaken. Voornamelijk dan de consulenten. Lekker rustig en gezellig. Pralines snoepen en met Coldplay op de achtergrond wat voort pleuren. Geen geloop om mensen met computerproblemen te depanneren. Kortom, een moment om rustig door te werken. Zolang de trein vanavond huiswaarts rijdt, ga je mij niet horen klagen! En dat is direct ook mijn grootste bezwaar tegen stakingen: dat er nauwelijks een minimumdienstverlening wordt voorzien.

Soit, ik geniet vandaag even van de kalmte vooraleer mijn extra-extra lang weekend (5 dagen) aan te vatten.

4 replies

  • jah, bij een stedelijke dienst …. maar het feit dat internationale bedrijven enkel zien dat er in een afdeling niet gewerkt wordt, en niet geeft om sociale protesten en dergelijke en daardoor nog veel sterker geneigd zijn om te verhuizen ….
    denk er maar aan: als er geen draaiende economie is, dan is er ook geen geld meer voor andere diensten zoals archieven en dergelijke ….

    ach ja, dat ze staken zoveel ze willen, als ze alles willen verneuken doen ze maar, ik lees m’n boekje en trek me van niets meer aan, wat heeft het nog van nut … ik groet de chinese suprematie sowieso al, eindelijk weer een natie met cultuur die het voor het zeggen krijgt.

  • Matthias

    28 oktober 2005 at 1:37 pm

    Daar heb je volledig gelijk in. Buiten in hun eigen vel snijden denk ik niet dat dit soort acties iets aan de situatie gaan veranderen. Ik wil best aannemen dat vijf jaar langer aan de band bij Ford of Volvo inderdaad een groot verschil uitmaken, maar zoals het debat nu gevoerd wordt, zijn er alleen maar verliezers.

  • Not to worry. De NMBS staakt niet, en alle treinen (zouden) normaal rijden.
    Hoe is het avontuur met de gordijnen afgelopen?

  • Matthias

    28 oktober 2005 at 2:27 pm

    Die hangen er nog altijd niet. Woensdag komt pa het gat stoppen met polyfila en de haak er opnieuw in plaatsen. We zien wel…

Commentaar is gesloten