Categorieën
Leven

Geduld is de moeder van de porseleinkast

… maar soms is er slechts een mug nodig om je geduld te verliezen. Op 22 juni heb ik mijn sinds lang begeerde camera besteld bij Grobet. Voorschot betaald en al. Maar toen was ie nog niet binnen. Geen probleem, dan maar wachten. Een week ging voorbij zonder nieuws, en nog één, en nog één.

Begin deze week toch nog maar eens terug gaan informeren. Nog altijd niet binnen. En men kon mij nog altijd niet zeggen hoe lang het nog gaat duren. Ondertussen zijn we weer vijf dagen verder en heb ik nog altijd geen nieuws.

Op het forum van Belgium Digital vond ik dan deze omineuze draad over leveringsproblemen bij Nikon die zouden aanslepen tot oktober of langer. Bovendien heb ik geruchten opgevangen dat de d50 lijn zelfs zou worden gestopt.

Zou ik dan niet beter een duurdere d70 aanschaffen? Neen. Ik had immers een budget vastgelegd voor mijn aankoop, ik zat er al een 80 euro over en ik ben niet van plan dat nog verder te drijven. Ondertussen is mijn enthousiasme van de afgelopen maanden al vrij sterk afgekoeld. Het is onbegrijpelijk dat Nikon hier niets aan doet. Het geeft mij ook een idee dat de support van Nikon, ondanks de garantie, niet je-dat is, als het leveren van een standaard product op zich al zo problematisch is.

Enfin, ik ga volgende donderdag nog eens informeren bij Grobet. Dan is het een goede maand geleden sinds ik mijn bestelling geplaatst heb. Ik overweeg trouwens mijn bestelling gewoon te annuleren en mijn voorschot terug te vragen.